سفارش تبلیغ
صبا ویژن

fasterd

نظر

امروز می خواهیم شما را با سه مورد از اپشن هایی که توسط گروه اپشن کار ارائه می شود اشنا کنیم .لطفا تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

 

پدل شیفتر سراتو

قبل از ورود به موضوع پدل شیفتر سراتو خوب است که خوانندگان تاریخچه ای در مورد خودروی سراتو بدانند. این خودرو که توسط کمپانی کیا از سال 2003 وارد بازار شده است از دسته خودروهای دارای موتور جلو-محور است و در مدل های سدان و کوپه تولید شده است. خودروی کیا سراتو به طور کلی در سه نسل عرضه شده است که نسل دوم آن در ایران توسط شرکت سایپا مونتاژ می شود و در دو نوع اتومات 2000 و دستی 1600 به دست مصرف کننده می رسد. البته این نسخه از نسل دوم که توسط سایپا منتاژ شده است، به اذعان بسیاری از مصرف کنندگان مشکلات زیادی دارد. اعم از کابین بی کیفیت، رنگ آمیزی بد، سواری خشک، عدم وجود سیستم کنترل کشش و پایداری و … نسخه های اولیه این خودرو در سایپا، فاقد بسیاری از آپشن ها بود ولی در ادامه آپشن هایی مانند سنسور عقب، دوربین عقب، سیستم دنده پشت فرمان سراتو، GPS، صفحه ی جلو آمپر و … به آن اضافه شد. نکته مهم در مورد این خودرو آن است که ضریب اطمینان به ایمنی، کیفیت و سرعت این خودرو در حدی است که یگان راهنمایی و رانندگی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از این خودرو در مأموریت‌های خود استفاده می کند.پدل شیفتر سراتو | خرید دنده پشت فرمان سراتوتعویض دنده یکی از دغدغه‌های همیشگی رانندگان است. گاهی دنده درست جا نمی‌ افتد و باعث افت کیفیت حرکت خودرو می شود و یا حتی ممکن است عدم تعویض به موقع دنده، به مرور به گیربکس های خودرو آسیب جدی وارد کند و مصرف کننده را دچار هزینه زیادی کند. همه این مسائل باعث می شود که راننده نتواند تجربه دلپذیری از رانندگی داشته باشد. این موضوع شرکت های خودروسازی مانند فراری را به فکر انداخت تا به کمک تجربیات خود رد مسابقات فرمول یک ، فکری به حال این موضوع کنند. ماحصل پژوهش های این شرکت ها تولید پدل شیفتر بود. اولین نسل از پدل شیفتر یا همان دنده پشت فرمان توسط کمپانی فراری به بازار عرضه شده است و بعد از آن بود که کمپانی بی ام دبلیو با محصولات خود، آن را همگانی کرد. نسل اول به دلیل شکل پروانه ای و خستگی دست رانندگان، به زودی کنار گذاشته شد ولی در نسل بعدی که توسط کمپانی مرسدس عرضه شد، کمی به این پدل‌ها شکل و فرم داده شد و شکل آن ها متناسب با ارگونومی بدن انسان، تغییر یافت. البته این نسل هم به مشکلاتی شبیه نسل قبلی برخورد کرد و نتوانست رانندگان را به طور کامل راضی کند. البته نباید ناگفته بماند که این محصول هنوز جزو محصولات لوکس است و عمدتاً خودروهای لوکس هستند که از آن استفاده می کنند. به طور کلی می توان مزایای دنده پشت فرمان سراتو را در افزایش سرعت و دقت در تعویض دنده، ایجاد توانایی تغییر دنده در هر دور موتور، تعویض دنده بدون رها کردن فرمان، خستگی کمتر و تمرکز بیشتر راننده، کاهش مصرف سوخت و خلوت شدن کنسول میانی، کوتاه کردن مسیر دنده امکان شتاب گیری بهتر، بالا رفتن سرعت عمل راننده، گرفته شدن بیش از نیمی از خلاصی دسته دنده و بالا رفتن عمر گیر بکس دانست. از معایب آن هم می توان به افزایش استهلاک، بالا رفتن دمای گیربکس و حساسیت نسبت به تعویض دنده اشاره کرد.

رادار نقطه کور نیسان جوک

تولیدکنندگان بزرگ خودرو در دنیای امروز اکثراً به‌هنگام عرضه‌ی خودروهای فول‌آپشن‌شان، یک سری آپشن را نیز عرضه می‌کنند که به صورت اختیاری می‌توان با پرداخت مبلغی بیش‌تر به وقت خرید خودرو این آپشن‌ها را نیز روی خودرو تحویل گرفت. یکی از این آپشن‌ها، رادار نقطه کور است. رادار نقطه کور یک آپشن کاربردی برای خودروهایی است که کم و بیش در بیرون از شهر و در جاده رانده می‌شوند. این آپشن می‌تواند با افزایش تسلط راننده به هنگام رانندگی در جاده سبب کاهش احتمال بروز خطر تصادف شود و خلاصه یک رانندگی امن‌تر را به همراه داشته باشد. خوشبختانه امکان نصب این آپشن روی خودروهایی که در کارخانه به آن مجهز نشده‌اند وجود دارد. شما دارنده‌ی خودروی نیسان جوک می‌توانید از طریق فروشگاه آپشن کار این آپشن را خریداری کرده و کار نصب آن را نیز به کارشناسان و متخصصین تیم آپشن کار بسپارید. در ادامه در مورد رادار نقطه کور نیسان جوک خواهیم گفت . آینه‌هایی که خودروها دارند توانایی آن ندارند که بتوانند تمامی فضاهای اطراف و پشت خودرو را پشتیبانی کنند و اجازه ندهند هیچ قسمت و فضایی دور از دیدرس راننده نباشد. از همین روست که برخی فضاها قابل دیدن نیستند و از آن‌ها با عنوان نقاط کور یاد می‌شود. با نصب رادار نقطه کور می‌توان به محض ورود یک اتومبیل یا موتورسیکلت به این نقاط از وجودشان مطلع شد. رادار نقطه کور دو سنسور دارد که این سنسورها در در گوشه‌های چپی و راستی سپر عقب نصب می‌شوند. در این سیستم باید پیام سنسورها با گذر از پردازنده از طریق LED‌هایی که روی آینه‌های جانبی نصب می‌شوند به راننده برسد. از آن جا که آینه‌های جانبی معمولی خودروها ظرفیت نصب LED ندارند، تعویض این آینه‌ها نیز جزئی از نصب رادار نقطه کور است. با ورود خودرو یا موتورسیکلت به یکی از نقاط کور، LED روی آِینه‌های جانبی به رنگ زرد یا قرمز درآمده و به این ترتیب به راننده هشدار داده می‌شود. هر سمتی که خودرو یا موتورسیکلت آمده باشد، LED آینه‌ی همان سمت به راننده هشدار می‌دهد. البته می‌توان برای آگاهی از ورود خودرو به نقاط کور علاوه بر هشدار بصری از هشدار صوتی نیز بهره‌مند شد. در ضمن معمولاً ابعادی که رادارهای نقطه کور پشتیبانی می‌کنند 9.5 در 3 متر است که البته برای سطح جاده مساحتی بسیار مناسب است. به این ترتیب با استفاده از رادار نقطه کور می‌توان تا حد قابل قبولی از بروز تصادفات ناشی از سبقت نادرست و انحراف به چپ جلوگیری به عمل آورد. در صورتی که دارای خودروی نیسان جوک هستید می‌توانید برای یک رانندگی بهتر و مسلط‌تر و کاهش خطر بروز تصادف، از آپشن رادار نقطه کور برای نیسان جوک استفاده کنید. خرید این آپشن از طریق فروشگاه آپشن کار قابل انجام است.

دوربین 360 درجه اسپورتیج

دوربین 360 درجه خودرو یکی از آپشن‌های کاربردی خودرو است که علاوه بر آن که موجب افزایش کلاس خودرو می‎شود می‌تواند رانندگی‌ای بهتر و مسلط‌تر را در پی داشته باشد. این آپشن در واقع شامل 4 دوربین در جلو و عقب و چپ و راست خودرو است که تصاویر این دوربین‌ها توسط پردازشگر سیستم مورد پردازش قرار گرفته و دست‌آخر یک تصویر 360 درجه روی نمایشگر خودرو به نمایش درمی‌آید؛ تصویری که امکان ارسال آن به گوشی راننده نیز هست. این سیستم می‌تواند مزایای متعددی داشته باشد. با در دست داشتن تصاویر اطراف خودرو می‌تواند در مکان‌های باریک و تنگ بدون نیاز به فرمان دادن دیگران و فارغ از دغدغه‌ی خط افتادن روی خودرو اقدام به پارک کرد. همچنین در زمان‌هایی که خیابان یا جاده ترافیکی سنگین دارد با استفاده از دوربین‌های جلو و عقب خودرو می‌توان از فاصله با راننده‌ی جلویی و عقبی آگاهی پیدا کرد و با تسلط بیش‌تری به رانندگی ادامه داد. در ضمن در زمان تصادفات نیز مأمور راهنمایی رانندگی می‌تواند برای آگاهی و اطلاع بیش‌تر از صحنه‌ی تصادف از دوربین 360 درجه و محتوایی که ثبت و ضبط کرده استفاده کند. ذکر این نکته نیز خالی از فایده نیست که دوربین 360 درجه خودرو به سیستم عامل اندروید مجهز است و می‌تواند برای به‌اشترک‌گذاری تصاویر نیز به کار آید.دوربین 360 درجه خودرو اسپورتیج | دوربین 360 درجه اسپورتیجقابل ذکر است که برای خرید یک آپشن حرفه‌ای خودرو باید از فروشگاه‌های معتبر اقدام شود. این فروشگاه‌های معتبر امکان نصب دوربین را نیز فراهم می‌سازند و بنابراین نیازی به سپردن این کار به یک فرد کار نابلد نخواهد بود. آپشن کار به عنوان فروشگاهی که بیش از 10 سال سابقه کار در زمینه‌ی لوازم جانبی خودرو دارد آماده‌ی دریافت تماس‌های شما در راستای سفارش دوربین 360 درجه خودرو اسپورتیج است. گوشی را بردارید و با کارشناسان ما تماس بگیرید. هر پرسشی که داشته باشید کارشناسان ما با جدیت و به طور کامل به آن پاسخ خواهند داد. آپشن کار یک مرکز معتبر و فروشگاهی با سابقه است که در زمینه‌ی عرضه کالاها و خدمات مربوط به انواع خودروهای داخلی و خارجی فعالیت دارد. شما می توانید جهت خرید هر یک از موارد بالا با سایت این فروشگاه مراجعه کنید.